سامانه حمل و نقل هوشمند استان گیلان

حمل و نقل هوشمند (ITS)

پیاده‌سازی سیستم حمل و نقل هوشمند در استان گیلان (ITS)

سرعت بالای خودروها و سوانح و تصادف‌های پرشمار جرحی و خسارتی به میزان بالاتر از استانداردها موجب به خطر افتادن جان و مال شهروندان شده بود.

رعایت نکردن قانون لزوم توقف خودروها پشت چراغ قرمز از سوی برخی رانندگان متخلف موجب ایجاد مشکلات ترافیکی در چهارراه‌ها و معابر شده بود. از طرفی مدیریت چراغ قرمزها با توجه به تشخیص عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شد که با توجه به محدودیت تجربه نیروی انسانی، برخی مواقع با خطا همراه می‌شد و به بروز گره‌های کور ترافیکی در معابر می‌انجامید.

نظارت مؤثر و در لحظه بر ترافیک شهری به منظور مدیریت آن و بطور کلی امکان نظارت بر مراکز مهم، پرترافیک و پرجمعیت شهر بدون استقرار فیزیکی نیروی پلیس وجود نداشت. به این ترتیب در زمان بارش شدید باران و ایجاد سیلاب یا تخریب و حادثه بواسطه بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله یا آتش سوزی در مناطق مختلف شهر، امکان مطلع شدن نهادهای ذیربط بصورت در لحظه وجود نداشت.

مشتری

شهرداری رشت

زمان انجام

۱۳۹۹ – ۱۴۰۰

مکان

رشت
حمل و نقل هوشمند استان گیلان

ما چطور به آنها کمک کردیم؟

در این پروژه از سامانه‌ پلاک خوان فناپ زیرساخت برای حل چالش‌های شهر رشت استفاده شد.

وجود نرم‌افزار بومی طراحی شده سبب شده است که راهکار فناپ زیرساخت متناسب با نیازهای بومی کارفرما قابل تغییر باشد.

فناپ زیرساخت ارائه‌دهنده هر دو نرم‌افزار کلاینت (Client) و سِرور (Server) برای راهکارهای بومی خود در سطح کشور است و با توجه به بهر‌ه‌مندی از کادر نیروی انسانی مجرب، قادر به اعمال تغییرات مورد نیاز برای رفع نیاز کارفرما در نرم‌افزار خود است.

با استفاده از نرم‌افزار جامع سِرور فناپ زیرساخت، امکان ارائه گزارش‌های تجمیعی پایشی، تحلیلی، آماری و … برای کارفرما مهیاست.

ساختار سازمانی فناپ زیرساخت از حیث در نظر گرفتن معاونت مجزایی برای پشتیبانی سبب شده است خدمات‌دهی و پشتیبانی از عملکرد سامانه‌ها از مسیر مرکز تماس و مرکز پایش تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مزیت رقابتی ویژه‌ای برای فناپ زیرساخت تبدیل شود.

سبد کاملی از محصولات حمل و نقل هوشمند فناپ زیرساخت شامل انواع دوربین‌های ثبت عبور از چراغ قرمز، سرعت سنج، پلاک‌خوان ETC و … دغدغه کارفرما را از حیث مواجه بودن با پیمانکارهای مختلف در بحث انواع دوربین‌های مورد نیاز برای حمل و نقل هوشمند برطرف کرده است.

حمل و نقل هوشمند استان گیلان

حمل-و-نقل-هوشمند-استان-فارس-2